Mamy nową stronę internetową!

Przygotowaliśmy dla Ciebie nowy serwis – sprawdź wszystkie zmiany

trecom.pl/szkolenia

najbliższe szkolenia

Aktualny grafik szkoleń jest dostępny na naszej nowej stronie: trecom.pl

Zobacz wszystkie terminy

najbliższe szkolenia

Aktualny grafik szkoleń jest dostępny na naszej nowej stronie: trecom.pl

Zobacz wszystkie terminy

CLFNDU 2.0

Understanding Cisco Collaboration Foundations

Aktualny grafik szkoleń jest dostępny na naszej nowej stronie: trecom.pl

Zobacz wszystkie terminy

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 5

Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE

Cena: 7900 PLN netto

Do certyfikacji: CCNP Collaboration

Szkolenie Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) dostarcza umiejętności i wiedzę potrzebną do administrowania i wspierania prostego, jednostanowiskowego rozwiązania Cisco Unified Communications Manager (CM) z bramką SIP. Szkolenie obejmuje ustawianie początkowych parametrów, zarządzanie urządzeniami, w tym telefonami i punktami końcowymi wideo, zarządzanie użytkownikami oraz zasobami multimedialnymi, a także narzędzia do utrzymania i rozwiązywania problemów w rozwiązaniach Cisco Unified Communications. Dodatkowo, uczestnicy szkolenia zapoznają się z podstawami planów numeracyjnych SIP, w tym z łącznością z publicznymi usługami sieci telefonii stacjonarnej (PSTN) oraz jak korzystać z funkcji klasy usług.

Jak skorzystasz na szkoleniu

To szkolenie pomoże ci:

  • Administrować jednostanowiskowym Cisco Unified Communications Manager, realizując codzienne zadania, takie jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie telefonów, punktów końcowych wideo i użytkowników.
  • Konfigurować urządzenia Jabber i wdrażać powszechne funkcje punktów końcowych, takie jak parkowanie rozmów, współdzielone linie, grupy odbioru i szablony przycisków telefonicznych.
  • Poznać protokół SIP, proces łączenia połączeń oraz sposób ustalania kodeków mediów.
  • Poznać możliwości oraz podstawową konfigurację bramki SIP dla dostępu do PSTN.
  • Zrozumieć elementy planu wybierania używane do kierowania połączeń oraz funkcje klasy usług kontrolujące, kto może realizować połączenia.
  • Administrować Cisco Unity Connection, realizując codzienne zadania takie jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie skrzynek poczty głosowej oraz użytkowników.
  • Administrować zadania konserwacyjne i używać dostępnych narzędzi do rozwiązywania problemów w Cisco Unified Communications Manager oraz Cisco Real-time Monitoring Tool.
  • Uzyskać kredyty edukacyjne, które potwierdzą twoje umiejętności.

Kto powinien się zapisać

  • Studenci przygotowujący się do zdobycia certyfikacji CCNP Collaboration.
  • Administratorzy sieci.
  • Inżynierowie sieciowi.
  • Inżynierowie systemowi.

Cele szkolenia

Po ukończeniu tego szkolenia będziesz w stanie:

  • Zdefiniować współpracę i opisać główne zadania kluczowych urządzeń w modelach wdrażania Cisco Collaboration – lokalnym, hybrydowym oraz w chmurze.
  • Konfigurować i modyfikować wymagane parametry w Cisco Unified Communications Manager (CM), w tym aktywację usług, parametry firmowe, grupy CM, ustawienia czasowe i pule urządzeń.
  • Wdrażać i rozwiązywać problemy z telefonami IP poprzez automatyczną rejestrację i ręczną konfigurację w Cisco Unified CM.
  • Opisać proces nawiązywania i kończenia połączeń dla urządzenia SIP, w tym negocjację kodeków z użyciem Session Description Protocol (SDP) oraz konfigurację kanałów medialnych.
  • Zarządzać kontami użytkowników Cisco Unified CM (lokalnie oraz poprzez LDAP), w tym rolami/grupami, profilem usług, usługami UC i politykami uwierzytelniania.
  • Konfigurować elementy planu wybierania w jednostanowiskowej instalacji Cisco Unified CM, w tym grupy tras, lokalne grupy tras, listy tras, wzorce tras, wzorce translacji, transformaty, łącza SIP oraz wzorce tras SIP.
  • Konfigurować klasę kontroli w Cisco Unified CM w celu kontroli, które urządzenia i linie mają dostęp do usług.
  • Konfigurować Cisco Unified CM dla Cisco Jabber i wdrażać powszechne funkcje punktów końcowych, takie jak parkowanie rozmów, klawisze funkcyjne, współdzielone linie oraz grupy odbioru.
  • Wdrożyć prosty plan wybierania SIP na routerze Cisco ISR, aby umożliwić dostęp do sieci PSTN.
  • Zarządzać dostępem Cisco UCM do zasobów medialnych dostępnych w Cisco UCM oraz bramkach Cisco ISR.
  • Opisać narzędzia raportowania i konserwacji, w tym Unified Reports, Cisco Real-Time Monitoring Tool (RTMT), Disaster Recovery System (DRS) oraz Call Detail Records (CDRs) w Cisco Unified CM.
  • Opisać dodatkowe kwestie związane z wdrażaniem punktów końcowych wideo w Cisco Unified CM.
  • Opisać integrację Cisco Unity z Cisco Unified CM oraz domyślny handler połączeń.

Wymagania wstępne

Szkolenie to jest przeznaczone jako kurs podstawowy. Chociaż nie ma określonych wymaganych kursów Cisco, zalecane są następujące umiejętności:

  • Znajomość obsługi przeglądarek internetowych oraz ogólna obsługa komputerów.
  • Znajomość linii poleceń systemu Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS).

Plan szkolenia

  • Definicja technologii współpracy i korzyści z niej płynących.
  • Administrowanie początkowymi parametrami dla Cisco Unified Communications Manager.
  • Badanie punktów końcowych i procesu rejestracji.
  • Badanie kodeków i sygnalizacji połączeń.
  • Zarządzanie użytkownikami w Cisco Unified Communications Manager.
  • Opis podstawowego planu wybierania.
  • Opis klasy usług.
  • Włączanie punktów końcowych i funkcji.
  • Opis routerów ISR Cisco jako bramek głosowych.
  • Badanie zasobów medialnych Cisco Unified Communications Manager.
  • Raportowanie i konserwacja.
  • Badanie dodatkowych wymagań dla punktów końcowych wideo.
  • Opis Cisco Unity Connection.

Plan laboratorium

  • Konfiguracja początkowych parametrów Cisco Unified Communications Manager.
  • Konfiguracja głównych ustawień systemu Cisco Unified CM.
  • Konfiguracja przełącznika dostępu dla punktu końcowego.
  • Wdrożenie telefonu IP przez automatyczną i ręczną rejestrację.
  • Zarządzanie punktami końcowymi w Cisco Unified Communications Manager.
  • Tworzenie lokalnego konta użytkownika i konfiguracja LDAP.
  • Dodawanie użytkowników w Cisco Unified Communications Manager oraz tworzenie podstawowego planu wybierania.
  • Badanie partycji i przestrzeni wyszukiwania połączeń.
  • Badanie funkcji Private Line Automatic Ringdown (PLAR).
  • Wdrożenie aplikacji Cisco Jabber na miejscu dla Windows.
  • Wdrożenie powszechnych funkcji punktów końcowych.
  • Wdrożenie mobilności rozszerzeń jednostanowiskowych oraz konfiguracja Jabbera.
  • Konfiguracja numerów VoIP Dial Peers.
  • Konfiguracja obwodów ISDN i numerów POTS Dial Peers.
  • Kontrola dostępu do zasobów medialnych.
  • Korzystanie z narzędzi raportowania i konserwacji.
  • Badanie narzędzi do rozwiązywania problemów z punktami końcowymi.
  • Zbadanie integracji Cisco Unity Connection z Cisco Unified CM.
  • Zarządzanie użytkownikami Unity Connection.