Szkolenia i certyfikaty CISCO

Unikalne połączenie szerokiej wiedzy i praktyki inżynierskiej.
Ucz się bezpośrednio od najlepszych wykładowców.

Nagrody dla instruktorów CISCO

Nasi instruktorzy poraz kolejny zostali wyróżnieni przez Cisco.

Jacek Szewczyk otrzymał nagrodę The Distinguished Instructor Award
jako jeden z trzydziestu najbardziej wpływowych instruktorów na całym świecie,
którzy edukują na najwyższym poziomie w wielu dziedzinach Cisco.
Jacek prowadzi szkolenia z Enterprise Networking, Service Provider i Collaboration.

Marcin Gorol otrzymał nagrodę Instructor Excellence Award w dziedzinie Security.

Dodam że naszemu trzeciemu instruktorowi też niczego nie brakuje.
Łukasz Daczkowski szkoli z technologii Enterprise Wireless.

Recertyfikacja CISCO

Biorąc udział w szkoleniach certyfikowanych Cisco w naszym ośrodku zbierasz punkty w programie Cisco Continuing Education.

Już dwa odbyte szkolenia uprawniają do przedłużenia certyfikacji na poziomie CCNP oraz CCIE.
Więcej szczegółów na stronie Cisco Continuing Education

Cisco Learning Credits

Kredyty szkoleniowe CLC wróciły do łask i znów możesz płacić za szkolenia u wybranych Partnerów Szkoleniowych. Zapłacisz również w naszym ośrodku.

Więcej szczegółów na stronie Cisco Learning Credits

najbliższe szkolenia

04.03.2024 - 08.03.2024

ENSDWI - Implementing Cisco SD-WAN Solutions


04.03.2024 - 08.03.2024

ENWLSI - Implementing Cisco Enterprise Wireless Networks


11.03.2024 - 15.03.2024

SISE - Implementing and Configuring Cisco Identity Services Engine


Zobacz wszystkie

najbliższe szkolenia

Zobacz wszystkie

CLICA 1.2

Implementing Cisco Collaboration Applications
Termin:

od do

Cena: PLN netto

Lokalizacja:

Zdalne

Rejestracja on-line Formularz kontaktowy

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 5

Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE

Cena: 9000 PLN netto

Szkolenie Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA) uczy wiedzy i umiejętności w zakresie konfigurowania i rozwiązywania problemów z Single Sign-On (SSO), Cisco Unity Connection i Cisco Unity Express oraz klientami aplikacji. Omawiane tematy obejmują usprawnienie procedur komunikacyjnych, wzmocnienie środków zgodności oraz ulepszenie systemów i urządzeń komunikacyjnych. Ten kurs pozwala również uzyskać 40 punktów Continuing Education (CE) w celu ponownej certyfikacji.

 

The Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA) training teaches you the knowledge and skills to configure and troubleshoot Single Sign-On (SSO), Cisco Unity Connection and Cisco Unity Express, and Application clients. Topics covered include streamlining communication procedures, strengthening compliance measures, and enhancing communication systems and devices. This course also earns you 40 Continuing Education (CE) credits towards recertification.


 
How You’ll Benefit

This course will help you:

  • Learn to implement and troubleshoot voice mail and Interactive Voice Response (IVR) solutions using Cisco Unity Connections and Cisco Unity Express
  • Prepare for the 300-810 CLICA exam


 
Who Should Enroll

  • Collaboration engineers
  • Collaboration administrators


 
What to Expect in the Exam

The 300-810 CLICA exam certifies your knowledge and skills related to collaboration applications, including SSO, Cisco Unified IM and Presence, Cisco Unity Connection, Cisco Unity Express, and application clients.

After you pass 300-810 CLICA, you earn the Cisco Certified Specialist – Collaboration Applications Implementation certification, and you satisfy the concentration exam requirement for the CCNP® Collaboration certification.


 
Course Objectives

  • Configure Cisco Unity Connection integration
  • Configure and troubleshoot Cisco Unity Connection and Cisco Unity Connection call handlers
  • Configure and troubleshoot Cisco Unity Express
  • Describe SSO for Cisco Unified Communications applications
  • Describe how Cisco Jabber and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence are integrated with other Cisco or third-party applications
  • Customize the Cisco Unified Communications Manager IM and Presence and Cisco Jabber functionality
  • Configure and troubleshoot Chat rooms and message archiving
  • Troubleshoot Cisco Jabber and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence
  • Integrate Cisco Unified Attendant Console Advanced with Cisco Unified Communications Manager and Cisco Unified Communications Manager IM & Presence server
  • Configure call recording and monitoring


 
Course Prerequisites

Before taking this offering, you should have:

  • Basic understanding of networking technologies
  • Basic understanding of voice and video
  • Cisco Unified Communications Manager experience including single-site dial plan, single PSTN gateway, and SIP trunks.


 
Course Outline

  • Module 1: Cisco Unity Connection Integration
  • Module 2: Cisco Unity Connection Call Handlers
  • Module 3: Cisco Unity Connection Troubleshooting
  • Module 4: SSO for Cisco Unified Communications Applications
  • Module 5: Cisco IM and Presence and Cloud Messaging
  • Module 6: Cisco IM and Presence and Jabber Customization
  • Module 7: Cisco IM and Presence Compliance Message Archiving
  • Module 8: Webex App Troubleshooting
  • Module 9: Cisco Unified Attendant Console
  • Module 10: Call Recording and Monitoring


 
Lab Outline

  • Discovery 1: Integrate and Set Up Cisco Unity Connection
  • Discovery 2: Configure Cisco Unity Connection Call Handlers
  • Discovery 3: Implement Toll Fraud Prevention
  • Discovery 4: Troubleshoot Cisco Unity Connection Call Handlers
  • Discovery 5: Troubleshoot Cisco Unity Connection
  • Discovery 6: Configure Cisco Unified Communications Manager IM and Presence High Availability
  • Discovery 7: Implement Cisco Jabber
  • Discovery 8: Configure Centralized Cisco Unified Communications Manager IM and Presence
  • Discovery 9: Configure Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service Functionality
  • Discovery 10: Enable Message Archiving and Chat Rooms
  • Discovery 11: Troubleshoot the Cisco Unified Communications IM and Presence Database Connection
  • Discovery 12: Integrate Cisco Unified Attendant Console Advanced
  • Discovery 13: Implement Call Recording and Monitoring Using a SPAN-Based Solution
  • Discovery 14: Implement Cisco Unified Communications Manager Call Recording and Monitoring