CLFNDU 1.2
Understanding Cisco Collaboration Foundationsod 14.10.2024 do 18.10.2024
Cena: 7000 PLN netto
Zdalne
Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim
Czas trwania (dni): 5
Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE
Cena: 7000 PLN netto
Do certyfikacji: CCNP Collaboration
Szkolenie Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) dostarcza umiejętności i wiedzę potrzebną do administrowania i wspierania prostego, jednostanowiskowego rozwiązania Cisco Unified Communications Manager (CM) z bramką SIP. Kurs obejmuje początkowe parametry, zarządzanie urządzeniami, w tym telefonami i punktami końcowymi wideo, zarządzanie użytkownikami oraz zasobami medialnymi, jak również narzędzia do utrzymania i rozwiązywania problemów w rozwiązaniach Cisco Unified Communications. Dodatkowo, nauczysz się podstaw planowania wybierania SIP, w tym łączności z Publiczną Siecią Telefoniczną (PSTN), oraz jak korzystać z funkcji klasy usług.
Jak skorzystasz na szkoleniu
To szkolenie pomoże ci:
- Administrować jednostanowiskowym Cisco Unified Communications Manager, realizując codzienne zadania, takie jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie telefonów, punktów końcowych wideo i użytkowników.
- Konfigurować urządzenia Jabber i wdrażać powszechne funkcje punktów końcowych, takie jak parkowanie rozmów, współdzielone linie, grupy odbioru i szablony przycisków telefonicznych.
- Poznać protokół SIP, proces łączenia połączeń oraz sposób ustalania kodeków mediów.
- Poznać możliwości oraz podstawową konfigurację bramki SIP dla dostępu do PSTN.
- Zrozumieć elementy planu wybierania używane do kierowania połączeń oraz funkcje klasy usług kontrolujące, kto może realizować połączenia.
- Administrować Cisco Unity Connection, realizując codzienne zadania takie jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie skrzynek poczty głosowej oraz użytkowników.
- Administrować zadania konserwacyjne i używać dostępnych narzędzi do rozwiązywania problemów w Cisco Unified Communications Manager oraz Cisco Real-time Monitoring Tool.
- Uzyskać kredyty edukacyjne, które potwierdzą twoje umiejętności.
Kto powinien się zapisać
- Studenci przygotowujący się do zdobycia certyfikacji CCNP Collaboration.
- Administratorzy sieci.
- Inżynierowie sieciowi.
- Inżynierowie systemowi.
Cele szkolenia
Po ukończeniu tego szkolenia będziesz w stanie:
- Zdefiniować współpracę i opisać główne zadania kluczowych urządzeń w modelach wdrażania Cisco Collaboration – lokalnym, hybrydowym oraz w chmurze.
- Konfigurować i modyfikować wymagane parametry w Cisco Unified Communications Manager (CM), w tym aktywację usług, parametry firmowe, grupy CM, ustawienia czasowe i pule urządzeń.
- Wdrażać i rozwiązywać problemy z telefonami IP poprzez automatyczną rejestrację i ręczną konfigurację w Cisco Unified CM.
- Opisać proces nawiązywania i kończenia połączeń dla urządzenia SIP, w tym negocjację kodeków z użyciem Session Description Protocol (SDP) oraz konfigurację kanałów medialnych.
- Zarządzać kontami użytkowników Cisco Unified CM (lokalnie oraz poprzez LDAP), w tym rolami/grupami, profilem usług, usługami UC i politykami uwierzytelniania.
- Konfigurować elementy planu wybierania w jednostanowiskowej instalacji Cisco Unified CM, w tym grupy tras, lokalne grupy tras, listy tras, wzorce tras, wzorce translacji, transformaty, łącza SIP oraz wzorce tras SIP.
- Konfigurować klasę kontroli w Cisco Unified CM w celu kontroli, które urządzenia i linie mają dostęp do usług.
- Konfigurować Cisco Unified CM dla Cisco Jabber i wdrażać powszechne funkcje punktów końcowych, takie jak parkowanie rozmów, klawisze funkcyjne, współdzielone linie oraz grupy odbioru.
- Wdrożyć prosty plan wybierania SIP na routerze Cisco ISR, aby umożliwić dostęp do sieci PSTN.
- Zarządzać dostępem Cisco UCM do zasobów medialnych dostępnych w Cisco UCM oraz bramkach Cisco ISR.
- Opisać narzędzia raportowania i konserwacji, w tym Unified Reports, Cisco Real-Time Monitoring Tool (RTMT), Disaster Recovery System (DRS) oraz Call Detail Records (CDRs) w Cisco Unified CM.
- Opisać dodatkowe kwestie związane z wdrażaniem punktów końcowych wideo w Cisco Unified CM.
- Opisać integrację Cisco Unity z Cisco Unified CM oraz domyślny handler połączeń.
Wymagania wstępne
Szkolenie to jest przeznaczone jako kurs podstawowy. Chociaż nie ma określonych wymaganych kursów Cisco, zalecane są następujące umiejętności:
- Znajomość obsługi przeglądarek internetowych oraz ogólna obsługa komputerów.
- Znajomość linii poleceń systemu Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS).
Plan szkolenia
- Definicja technologii współpracy i korzyści z niej płynących.
- Administrowanie początkowymi parametrami dla Cisco Unified Communications Manager.
- Badanie punktów końcowych i procesu rejestracji.
- Badanie kodeków i sygnalizacji połączeń.
- Zarządzanie użytkownikami w Cisco Unified Communications Manager.
- Opis podstawowego planu wybierania.
- Opis klasy usług.
- Włączanie punktów końcowych i funkcji.
- Opis routerów ISR Cisco jako bramek głosowych.
- Badanie zasobów medialnych Cisco Unified Communications Manager.
- Raportowanie i konserwacja.
- Badanie dodatkowych wymagań dla punktów końcowych wideo.
- Opis Cisco Unity Connection.
Plan laboratorium
- Konfiguracja początkowych parametrów Cisco Unified Communications Manager.
- Konfiguracja głównych ustawień systemu Cisco Unified CM.
- Konfiguracja przełącznika dostępu dla punktu końcowego.
- Wdrożenie telefonu IP przez automatyczną i ręczną rejestrację.
- Zarządzanie punktami końcowymi w Cisco Unified Communications Manager.
- Tworzenie lokalnego konta użytkownika i konfiguracja LDAP.
- Dodawanie użytkowników w Cisco Unified Communications Manager oraz tworzenie podstawowego planu wybierania.
- Badanie partycji i przestrzeni wyszukiwania połączeń.
- Badanie funkcji Private Line Automatic Ringdown (PLAR).
- Wdrożenie aplikacji Cisco Jabber na miejscu dla Windows.
- Wdrożenie powszechnych funkcji punktów końcowych.
- Wdrożenie mobilności rozszerzeń jednostanowiskowych oraz konfiguracja Jabbera.
- Konfiguracja numerów VoIP Dial Peers.
- Konfiguracja obwodów ISDN i numerów POTS Dial Peers.
- Kontrola dostępu do zasobów medialnych.
- Korzystanie z narzędzi raportowania i konserwacji.
- Badanie narzędzi do rozwiązywania problemów z punktami końcowymi.
- Zbadanie integracji Cisco Unity Connection z Cisco Unified CM.
- Zarządzanie użytkownikami Unity Connection.