Szkolenia i certyfikaty CISCO

Unikalne połączenie szerokiej wiedzy i praktyki inżynierskiej.
Ucz się bezpośrednio od najlepszych wykładowców.

Nagrody dla instruktorów CISCO

Nasi instruktorzy kolejny rok z rzędu zostali wyróżnieni przez Cisco.

Jacek Szewczyk otrzymał nagrodę The Distinguished Instructor Award
jako jeden z trzydziestu najbardziej wpływowych instruktorów na całym świecie,
którzy edukują na najwyższym poziomie w wielu dziedzinach Cisco.
Jacek prowadzi szkolenia z Enterprise Networking, Service Provider i Collaboration.

Marcin Gorol otrzymał nagrodę Instructor Excellence Award w dziedzinie Security.

Dodam że naszemu trzeciemu instruktorowi też niczego nie brakuje.
Łukasz Daczkowski szkoli z technologii Enterprise Wireless.

Recertyfikacja CISCO

Biorąc udział w szkoleniach certyfikowanych Cisco w naszym ośrodku zbierasz punkty w programie Cisco Continuing Education.

Już dwa ukończone szkolenia uprawniają do przedłużenia certyfikacji na poziomie CCNP oraz CCIE.
Więcej szczegółów na stronie Cisco Continuing Education

Cisco Learning Credits (CLC)

Kredyty szkoleniowe CLC wróciły do gry i znów możesz płacić za szkolenia u wybranych Partnerów Szkoleniowych. Zapłacisz również w naszym ośrodku.

Więcej szczegółów na stronie Cisco Learning Credits

najbliższe szkolenia

07.01.2025 - 09.01.2025

SDAFND - Understanding Cisco SDA Fundamentals


07.01.2025 - 10.01.2025

SESA - Securing Email with Cisco Email Security Appliance


13.01.2025 - 17.01.2025

CLCOR - Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies


Zobacz wszystkie

najbliższe szkolenia

Zobacz wszystkie

CLFNDU 1.2

Understanding Cisco Collaboration Foundations
Termin:

od 03.02.2025 do 07.02.2025

Cena: 7000 PLN netto

Lokalizacja:

Zdalne

Rejestracja on-line Formularz kontaktowy

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 5

Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE

Cena: 7000 PLN netto

Do certyfikacji: CCNP Collaboration

Szkolenie Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) dostarcza umiejętności i wiedzę potrzebną do administrowania i wspierania prostego, jednostanowiskowego rozwiązania Cisco Unified Communications Manager (CM) z bramką SIP. Kurs obejmuje początkowe parametry, zarządzanie urządzeniami, w tym telefonami i punktami końcowymi wideo, zarządzanie użytkownikami oraz zasobami medialnymi, jak również narzędzia do utrzymania i rozwiązywania problemów w rozwiązaniach Cisco Unified Communications. Dodatkowo, nauczysz się podstaw planowania wybierania SIP, w tym łączności z Publiczną Siecią Telefoniczną (PSTN), oraz jak korzystać z funkcji klasy usług.

Jak skorzystasz na szkoleniu

To szkolenie pomoże ci:

  • Administrować jednostanowiskowym Cisco Unified Communications Manager, realizując codzienne zadania, takie jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie telefonów, punktów końcowych wideo i użytkowników.
  • Konfigurować urządzenia Jabber i wdrażać powszechne funkcje punktów końcowych, takie jak parkowanie rozmów, współdzielone linie, grupy odbioru i szablony przycisków telefonicznych.
  • Poznać protokół SIP, proces łączenia połączeń oraz sposób ustalania kodeków mediów.
  • Poznać możliwości oraz podstawową konfigurację bramki SIP dla dostępu do PSTN.
  • Zrozumieć elementy planu wybierania używane do kierowania połączeń oraz funkcje klasy usług kontrolujące, kto może realizować połączenia.
  • Administrować Cisco Unity Connection, realizując codzienne zadania takie jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie skrzynek poczty głosowej oraz użytkowników.
  • Administrować zadania konserwacyjne i używać dostępnych narzędzi do rozwiązywania problemów w Cisco Unified Communications Manager oraz Cisco Real-time Monitoring Tool.
  • Uzyskać kredyty edukacyjne, które potwierdzą twoje umiejętności.

Kto powinien się zapisać

  • Studenci przygotowujący się do zdobycia certyfikacji CCNP Collaboration.
  • Administratorzy sieci.
  • Inżynierowie sieciowi.
  • Inżynierowie systemowi.

Cele szkolenia

Po ukończeniu tego szkolenia będziesz w stanie:

  • Zdefiniować współpracę i opisać główne zadania kluczowych urządzeń w modelach wdrażania Cisco Collaboration – lokalnym, hybrydowym oraz w chmurze.
  • Konfigurować i modyfikować wymagane parametry w Cisco Unified Communications Manager (CM), w tym aktywację usług, parametry firmowe, grupy CM, ustawienia czasowe i pule urządzeń.
  • Wdrażać i rozwiązywać problemy z telefonami IP poprzez automatyczną rejestrację i ręczną konfigurację w Cisco Unified CM.
  • Opisać proces nawiązywania i kończenia połączeń dla urządzenia SIP, w tym negocjację kodeków z użyciem Session Description Protocol (SDP) oraz konfigurację kanałów medialnych.
  • Zarządzać kontami użytkowników Cisco Unified CM (lokalnie oraz poprzez LDAP), w tym rolami/grupami, profilem usług, usługami UC i politykami uwierzytelniania.
  • Konfigurować elementy planu wybierania w jednostanowiskowej instalacji Cisco Unified CM, w tym grupy tras, lokalne grupy tras, listy tras, wzorce tras, wzorce translacji, transformaty, łącza SIP oraz wzorce tras SIP.
  • Konfigurować klasę kontroli w Cisco Unified CM w celu kontroli, które urządzenia i linie mają dostęp do usług.
  • Konfigurować Cisco Unified CM dla Cisco Jabber i wdrażać powszechne funkcje punktów końcowych, takie jak parkowanie rozmów, klawisze funkcyjne, współdzielone linie oraz grupy odbioru.
  • Wdrożyć prosty plan wybierania SIP na routerze Cisco ISR, aby umożliwić dostęp do sieci PSTN.
  • Zarządzać dostępem Cisco UCM do zasobów medialnych dostępnych w Cisco UCM oraz bramkach Cisco ISR.
  • Opisać narzędzia raportowania i konserwacji, w tym Unified Reports, Cisco Real-Time Monitoring Tool (RTMT), Disaster Recovery System (DRS) oraz Call Detail Records (CDRs) w Cisco Unified CM.
  • Opisać dodatkowe kwestie związane z wdrażaniem punktów końcowych wideo w Cisco Unified CM.
  • Opisać integrację Cisco Unity z Cisco Unified CM oraz domyślny handler połączeń.

Wymagania wstępne

Szkolenie to jest przeznaczone jako kurs podstawowy. Chociaż nie ma określonych wymaganych kursów Cisco, zalecane są następujące umiejętności:

  • Znajomość obsługi przeglądarek internetowych oraz ogólna obsługa komputerów.
  • Znajomość linii poleceń systemu Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS).

Plan szkolenia

  • Definicja technologii współpracy i korzyści z niej płynących.
  • Administrowanie początkowymi parametrami dla Cisco Unified Communications Manager.
  • Badanie punktów końcowych i procesu rejestracji.
  • Badanie kodeków i sygnalizacji połączeń.
  • Zarządzanie użytkownikami w Cisco Unified Communications Manager.
  • Opis podstawowego planu wybierania.
  • Opis klasy usług.
  • Włączanie punktów końcowych i funkcji.
  • Opis routerów ISR Cisco jako bramek głosowych.
  • Badanie zasobów medialnych Cisco Unified Communications Manager.
  • Raportowanie i konserwacja.
  • Badanie dodatkowych wymagań dla punktów końcowych wideo.
  • Opis Cisco Unity Connection.

Plan laboratorium

  • Konfiguracja początkowych parametrów Cisco Unified Communications Manager.
  • Konfiguracja głównych ustawień systemu Cisco Unified CM.
  • Konfiguracja przełącznika dostępu dla punktu końcowego.
  • Wdrożenie telefonu IP przez automatyczną i ręczną rejestrację.
  • Zarządzanie punktami końcowymi w Cisco Unified Communications Manager.
  • Tworzenie lokalnego konta użytkownika i konfiguracja LDAP.
  • Dodawanie użytkowników w Cisco Unified Communications Manager oraz tworzenie podstawowego planu wybierania.
  • Badanie partycji i przestrzeni wyszukiwania połączeń.
  • Badanie funkcji Private Line Automatic Ringdown (PLAR).
  • Wdrożenie aplikacji Cisco Jabber na miejscu dla Windows.
  • Wdrożenie powszechnych funkcji punktów końcowych.
  • Wdrożenie mobilności rozszerzeń jednostanowiskowych oraz konfiguracja Jabbera.
  • Konfiguracja numerów VoIP Dial Peers.
  • Konfiguracja obwodów ISDN i numerów POTS Dial Peers.
  • Kontrola dostępu do zasobów medialnych.
  • Korzystanie z narzędzi raportowania i konserwacji.
  • Badanie narzędzi do rozwiązywania problemów z punktami końcowymi.
  • Zbadanie integracji Cisco Unity Connection z Cisco Unified CM.
  • Zarządzanie użytkownikami Unity Connection.