CIPTV1 v1.0
Implementing Cisco IP Telephony & Video, Part 1Typ: Szkolenie z instruktorem
Czas trwania (dni): 5
Wymagania od uczestnika: Szkolenia CICD oraz CIVND2
Do certyfikacji: CCNP Collaboration
O czym jest:
Szkolenie przewidziane dla administratorów środowiska telefinii IP i rozwiązań wideo firmy Cisco Systems. Część 1 skupia się na zapoznaniu administratora od podstaw z funkcjonowaniem głównej aplikacji serwerowej do zarządzania: CUCM (Cisco Unified Communications Manager) w wersji 10.x. Prezentuje się konfigurację klastra, instalację terminali, tworzeniem planu routingu telefonicznego oraz restrykcji. Ponadto, uczymy się jak zarządzań zasobami medialnymi oraz systemem do obsługi wideo: TelePresence MSE 8000 i TelePresence Conductor. Nie zapomniano wprowadzić do programu elementów obsługi jakości dla ruchu głosowego i wideo (QoS).
Program:
- Wstęp do Cisco Unified Communications Manager
- Opis architektury, komponentów CUCM, modeli projektowych i opcji redundancji
- Wstępna konfiguracja systemu CUCM
- Wdrożenie urządzeń końcowych i konta użytkowników
- Usługi dla telefonów IP
- Plan routingu i wdrożenie jednej lokalizacji (On-net Calling)
- Opis komponentów w planie routingu
- Wdrożenie obsługi telefonów IP i routing
- Uprawnienia do wykonywania połączeń
- Zapewnienie obsługi połączeń (Hunt Groups)
- Plan routingu i wdrożenie jednej lokalizacji (Off-net Calling)
- Wymagania dla połączeń zewnętrznych
- Wdrożenie bramek MGCP dla połączeń z operatorem
- Opis bramek H.323 i SIP
- Wdrożenie bramki H.323 dla połączeń zewnętrznych
- Opis rozwiązania CUBE (Border Element)
- Wykorzystanie CUBE dla połączeń zewnętrznych przy użyciu SIP
- Używanie CUBE dla URI Dialing
- Opis wymiany danych o planie routingu
- Zasoby medialne
- Opis zasobów medialnych w systemie CUCM
- Implementacja zasobów: Annunciator i MOH
- Implementacja MTP
- Konferencje audio i wideo
- Opis urządzeń i ich funkcje
- Wdrożenie mostków konferencyjnych
- Opis Cisco TelePresence MSE 8000
- Wdrożenie serwera TelePresence
- Cisco TelePresence Conductor
- Jakość w połączeniach – Quality of Service
- Wymagania usług pod względem jakości
- Komponenty QoS i ich funkcje
- Wdrożenie znakowania
- Limitowanie ruchu (Policing, Shaping)